onsdag 1 december 2010

Kriget mot Vanish

Jag för krig. Krig mot min tvättmaskin. Av någon anledning får den spunk när jag använder Vanish. Ni vet "lita på rosa" medlet. Jag tycker att det är bra till att få bort envisa fläckar. Men om jag bara förbehandlar några få plagg med det och sen försöker tvätta de, då håller maskinen på att explodera av allt lödder. Tro inte att jag har lärt mig det efter tre gånger. Nej nej idag var jag tvungen att göra det igen. Lödder överallt tills maskinen nödstannar. Fram med en hink och försöka hinka upp allt jävla lödder. Vet ni förresten hur man öppnar en tvättmaskin som gått i nödläge? Det vet jag.

Min soffa är hel! Den har varit trasig sen vi flytta hit till huset. Men ikväll hjälpte snälla K oss att fixa den. Jag är mycket tacksam. Vi passade på att äta middag tillsammans allihopa. Det var så trevligt att träffa dem.

Imorgon ska vi till öppnis och äta frukost. Jag ser verkligen fram emot att träffa alla. Känns som hundra år sedan.

2 kommentarer:

  1. Men hur hade de tänkt att man ska göra då??? ;ed vanish alltså om det inte går att förbehandla för allt lödder?

    SvaraRadera
  2. När jag fyller maskinen med kläder funkar det fint. Det är när det bara är ett par plagg i som det blir som om det vispas upp löddret.

    SvaraRadera

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'