onsdag 2 februari 2011

Feber och drake

Sedan söndagskväll ligger jag sjuk. Runt 39 graders feber hela tiden. Måndagskvällen toppades med 41grader, jag låg och skakade på golvet. Så nu när febern håller sig kring 38,5 känner jag mig ganska ok. Och då måste händerna sysselsättas. ( En gång när jag var tonåring såg jag en skräckfilm som hette "Idle Hands" betyder typ sysslolösa händer, den gav mig många mardrömmar om vad som kan gömmas under en säng. )
Alltså blev det till att virka, lagom tankebefriat och monotont.

Resultatet blev en eldsprutande drake. Elvira tingade den redan när bara nosen var klar.
Imorgon ska jag försöka mig på en uggla till Vincent. Allra helst vill han ha en Totoro, men jag har inget grått garn hemma. ( Totoro är en japansk träd-ande från filmen "Min granne Totoro", barnens och min favorit tecknade film.)

Försökte få tag på mer snigel-tyg idag igen. Det gick inge bra. Så då tröst shoppade jag ett bambutyg jag varit nyfiken på.
Man måste få unna sig i feberdimmorna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'