måndag 15 november 2010

Gräsänka

Sitter själv framför datorn. Johan kör Arlanda turen. Jag tycker det är väldigt smidigt att lägga ungarna själv. Nästan mindre tjafs då än när vi är båda hemma. Vincent sover väldigt oroligt just nu. Han vaknar flera gånger per natt och vill bara sova riktigt nära mig. Men det går bra det med, konstigt nog störs jag inte av det så mycket. Jag brukar tycka att det är jätte besvärligt när barnen vill sova i vår säng. Men som sagt just nu går det bra iaf.
Jag längtar verkligen efter att få resa bort ett tag. Jag tror att det kommer göra gott på många sätt för oss alla. Bara en sån enkel sak som att jag brukar slippa använda nässprayen där nere. Jag går av planet och kan andas.
Jag hoppas också att miljöombytet och uppmärksamheten från både mormor och mig gör att Vincent kan bli blöjfri igen. Det är så tråkigt att det inte har gått bra med det.
Desto roligare är det att han har börjat prata. Han ville inte det förut, det var ju enklare att låta Elvira prata för dem båda. Men nu har han äntligen kommit på att pratar man så kan man göra sig förstådd. Så nu är det inte många minuter per dygn som han är tyst :) Det har också gjort att han och Elvira leker mycket bättre tillsammans. Det underlättar på alla sätt.

1 kommentar:

  1. vad kul det är att läsa att han har börjat prata :)
    hoppas att ni får en toppen resa nu... :) kram

    SvaraRadera

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'