onsdag 5 januari 2011

Energin vs. Tröttheten

Jag är så splittrad. Har energi och idéer att göra hur mycket som helst just nu. Vill och försöker få iordning det ena efter det andra.
Johan är däremot trött. Han orkar ingenting och tycker det är jobbigt med det jag gör eller vill göra. Han är helt slutkörd.
Inte så konstigt tycker jag. Han lägger sin energi på att oroa sig, reta upp sig och avreagera sig. Han oroar sig för vår ekonomi. Den ser ju ganska annorlunda ut nu än vad den gjorde för 1,5 år sedan. Men om det nu var en katastrof, borde inte jag oroa mig också då?
Han retar upp sig på saker han inte kan styra över, sådan som vi alla bara måste acceptera ibland.
Han avreagera sig på mig och barnen, vilket ju bara gör saken värre.
Nedåt spiralen bara fortsätter. Jag vet inte hur jag ska kunna bryta mönstret. Speciellt inte som jag tycker det är hans mönster och hans uppgift att bryta det.
Men jag får göra vad jag kan.
En sån liten detalj är att han vill att vi går och lägger oss samtidigt. Jag vill helst vara uppe lite längre. Men nu går jag till sängs iaf.
Vad gör man inte för husfriden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'