tisdag 21 september 2010

Jag ska inte handla!

Ok, jag tycker att jag är ganska bra på en hel del saker men jag är den första att erkänna. Jag är usel på att handla mat. Hur jag en gör följer det med de konstigaste sakerna med mig hem från Ica Maxi. Jag köper oftast dubbelt av flera saker vi redan har hemma och sen saknas det andra varor som kan vara ganska viktiga. Typ välling, blöjor, mjölk och bröd. Jag blir ju tokig på mig själv! Johan sköter handlingen nästan jämnt, men jag blir ju tvungen lite då och då. Han tycker dessutom att jag borde lära mig och att jag är larvig som inte "försöker ordentligt".
Idag kom jag hem med två kassar mellanmål för 500spänn!
Finns det någon kurs att gå? typ "Lär dig handla"? Eller "Matvaror för idioter"? Jag skriver in mig i så fall :)

Under förmiddagen fick jag hjälp av Gammo och Tommy. Vi körde iväg grejer till Myrorna och till tippen. Vi fyllde skåpbilen 2 ggr! Herregud vad mycket prylar jag har. Det saknas ju inget här hemma iaf. Varje gång jag rensar här hemma känner jag mig mycket lättare till sinnet. Jag tror verkligen att saker man inte älskar tynger ner och stjäl energi.

Nu ska jag väl kunna få två skåpbilar med energi? Det behövs för jag har inte varit en tillräckligt bra mamma åt E de senaste dagarna. Hon är inne i en gnäll period och jag flyger i taket så snart hon får ett utbrott. Nej , jag behöver energi så jag kan behärska och bättra mig.
Imorgon är en ny dag och den ska ta mig fan bli en bra dag :)

1 kommentar:

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'