onsdag 8 september 2010

Mitt i natten

Jag är klar vaken. Kan inte somna. Hela huset är mörkt och stilla, enda ljuset kommer från datorn. Mitt huvud känns som en idé-spruta, 5000 tankar far omkring samtidigt. Planerar och funderar över allt och ingenting. Varför går det inte att koppla ner och pausa tills imorgon? Mitt stackars huvud behöver vilan.
Blir det så här när man inte jobbar? Behöver jag mer motstånd och utveckling? Eller är det tvärtom, behöver jag gå tillbaka till grunden? Och få lite medvind?
Jag är bra sugen att satsa nu, starta min egen verksamhet. Idéerna finns ju iaf. Och jag tror att viljan också har infunnit sig. Jag känner mig redo helt enkelt.

Ett litet första steg tar jag på söndag. Då är det garage-loppis hemma hos mig. Jag säljer av mycket av barnens saker och jag tänker göra ett bord med mina egna grejer också. Det blir första gången som jag försöker mig på att sälja mina egna produkter. Tyvärr är ju inte så mycket uppsytt, men jag kan ju visa bilder och förklara vad jag har att erbjuda.

Vi har kommit en bra bit på toaletten nu. Golvet är gjutet, väggarna gipsade och spacklade en första gång. Imorgon ska jag slipa och spackla igen. Efter att spacklingen är klar är det dags för tätskicktet. Nu börjar det bli roligt igen när man ser hur det tar form och växer fram, det var bra träligt när man bara rev och förstörde.

Nej nu ska jag försöka sova igen.

1 kommentar:

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'