onsdag 22 september 2010

Sele

Idag har här pysslats! Förutom det vanliga städa, tvätt, diska, laga mat, underhålla barn osv. A och lilla T har varit här. T är ett sånt litet charmtroll :) Mina ungar är så rara med henne (oftast iaf). Det är riktigt tråkigt att de ska flytta härifrån. Vad har Göteborg som inte vi har? ;)

Pysslandet ja, det bestod av sömnad av en bärsele till A och T. Vi har provat oss fram och experimenterat som bara den. Jag är mycket nöjd med resultatet. Tyvärr tog det mycket längre tid än vad jag räknat med. Imorgon tar vi bilder.

Jag tycker ju att det är viktigt att bära sina barn. Barn är konstruerade för att bli burna av sina föräldrar. Bärsjalar och ergonomiska selar är därför utmärkta hjälpmedel. Det finns ju hur många varianter och sorters bärdon som helst, med andra ord finns det något för alla. Jag har såklart provat en hel del och hittat mina favoriter. Min favorit är en lång vävd bärsjal, den kan knytas på massvis med sätt och avlastar bäst. Men ibland är det otympligt med 5m tyg. Då gillar jag min egensydda sele, den påminner om en ryggsäck. Den är Vs favorit, han hämtar den och ber om att bli "klacklad" hans ord för "sitta på ryggen" :)

Eftersom jag verkligen brinner för bärandet så vill jag självklart kunna föra det vidare. Därför experimenterar jag fram två sorters bärdon som jag ska sälja i min lilla shop. Jag återkommer...

Nu har V äntligen somnat i mitt knä. Det blev en lång dag. Imorgon blir det öppnis med frukost och sen pannkakor med A och lille O.

3 kommentarer:

  1. Trevlig blogg bea!
    Så du ska skaffa en egen liten buisness? Gör du rätt i.
    Marylene sa att du sydde amnings tröjor? Stämmer det o vad tar du?
    Kram Maria m. William o Leopold.

    SvaraRadera
  2. men du...
    du får inte skriva sådär jag blir ju ledsen ju.. :(
    tyvärr finns det en sak i gbg som inte finns här. och det finns gott om dem där. Jobb till Eddy. under hela tiden som eddy varit i gbg så har han sökt jobb här men inget har han fått.. han har sökt 5 tjänster i gbg och fått välja mellan 3 olika.. vilket har gjort att han har fått mer i lön. och mycket mycket mer än vad han fått här.. han får nästan 6000 kr mer i månaden i gbg än vad han hade fått i örebro.

    bärselet är super.. läs på min blogg..

    SvaraRadera
  3. Selen var superfin!
    Är intresserad av att köpa en sån av dig, vad tar du för selarna?

    SvaraRadera

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'