onsdag 1 september 2010

Mössa och skogen

Vi har gjort något mycket märkligt den här veckan. Vi packade ihop oss hela familjen och åkte ut i skogen för att plocka vad som fanns. Det blev över förväntan lyckat. Hem kom vi med en lite hink lingon som blev till två burkar lingonsylt. En liten korg kantareller som blev till pålägg på kvällsmackorna. En liten hink blåbär som blev till en blåbärskaka. Sen blev det också en hink med lite allt möjligt i som blev till en dörrkrans. Har funderat på att pyssla ihop nåt liknande länge så det passade ju bra att pröva nu. Resultatet, lite halvdant men den får duga.



Johan har ju semester nu så han har faktiskt tagit tag i toalettprojektet. Han har tagit bort alla ytskickt och ska nu gjuta nya golvet. Fantastiskt skönt att han vill göra det. Jag vill inte alls. Tyvärr är det nu damm i hela huset och det faller ju såklart på min lott att försöka få bukt med. Tur att jag inte lagt på den nya mattan i vardagsrummet iaf.

Det nya möss mönstret jag hitta har resulterat i denna skapelse.



Jag kallar den flygarmössa. Den täcker verkligen hela huvudet och går ner ordentligt över öronen och ner på kinderna. Lite lustig modell men väldigt praktisk. Den var riktigt rolig att sticka och man använder bara två stickor. Dessutom gick det snabbt, en hel kväll bara. Blir nog en drös med sånna innan vintern är slut ;)

När jag ska pyssla med nånting så vill jag alltid vara ifred. Jag vill göra och pröva själv, först iaf. Sen så kan jag så klart be om hjälp om jag behöver en extra hand eller öga. Men Johan han vill att jag ska vara med när han ska pyssla med nånting. Han vill att jag står bredvid och bara tittar på. Det gör mig jätte frustrerad. Så nu ska jag stå och glo på honom medans han blandar spackel, jippie.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'