lördag 17 juli 2010

Projekt 1

Mitt största projekt just nu är att renovera toaletten på nedervåningen. Jag har börjat med att riva ut allt det gamla porslinet och hackat bort kaklet från väggarna. Nu är det dags att få dän stengolvet.
Men se då är helt plötsligt inspirationen som bortblåst. Så nu har det stått helt still i 3 veckor.
Johan är så frustrerad över att bara ha en toalett i huset. Jag är mer frustrerad över mig själv som inte kommer vidare.
Det är så mycket enklare att ta tag i små projekt istället. Därför stickar jag och syr. Eller inte bara därför. Jag måste få pyssla och skapa annars blir jag knäpp.
Så länge jag kan minnas har jag tillverkat saker. Tyg och garn är de vanligaste råmaterialen men en del trä och färg använder jag med.
Nej nu tänker jag fortsätta med Vs mössa.

Adios!

1 kommentar:

  1. jag känner igen det där.. jag gillar med att skapa men jag har använt färg och photoshop och andra datorprogram.. jag tror alla behöver skapa något då och då.. :P

    men tänk på att desto längre det tar för dig att komma igång med toaletten så blir det jobbigare att börja.

    jag tror mest att johan tycker det är jobbigt att springa upp en trapp hehe :)

    SvaraRadera

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'