måndag 19 juli 2010

Projekt Cerise mössa

Nu börjar jag på ytterligare ett stickprojekt. Allt för att slippa tänka på toaletten...

Det blir ju inte bättre av att min favorit garn-affär har rea.

Så nu blir det en flätmönstrad baskermodell till Elvira. Men mönstret är egentligen i vuxenstorlek så det blir en chansning på hur stor den ska vara för att passa på en fyråring. Den förra cerisa mössan blev ju för liten, men det var ett helt annat mönster.


Hann med en hel del idag. Handla på maxi, baka banankaka och fika med en kompis och hennes dotter. Men sen var vi helt slut. Hade tänkt åka till leksaksaffären och leta present åt Elvira men det gick bara inte. Imorgon ska jag få lite egentid när barnen är på teater med Gammo.

Hmm, undrar om jag ska ta en tur till garnaffären då och fynda lite till...

Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'