torsdag 22 juli 2010

Tråkig

När vi ätit frukost idag gjorde vi iordning oss för att gå ut i trädgården som vanligt. Öppnar altan dörren och det börjar ösregna. Jaha bara att stanna inne tycker jag, Elvira bryter ihop. Efter det är hon helt oregelig. Tillslut har jag inget val, jag tar fram den bästa mutan. Hon får ringa till Gammo och såklart kommer de och hämtar henne. Det är det absolut bästa Elvira vet, att få vara med Gammo själv utan lillebror.
Vincent grät en bra stund efter att de åkt men han hade inget val, han är ju sjuk. Så han och jag har haft en riktig mysdag tillsammans.
Vi gick till mormor-Lottas hus och mata Siri. När vi ändå var där satte vi oss med den stora säcken garn och sorterade allt. Fick en massa idéer och inspiration. Så nu ska stickorna få glöda en mer.

På eftermiddagen åkte K och jag ut till Marieberg. Det är så trevligt att tala med henne, det känns som om vi verkligen känner varandra "inside and out". Men som vanligt gick tiden alldeles för fort.
Jag var jätte peppad att köpa väskan jag förälskat mig i men då var det inte rea på den där.
Jag får väl ta mig upp på stan vid något välvalt tillfälle.

Nu ska jag ta tag i kvällens träningspass. På söndag ska jag ta mina mått och se om min hat/kärlek till crosstrainern gjort någon skillnad.

Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'