onsdag 13 oktober 2010

Feber

Igår åkte vi till Gammo efter ett rejält tjat av barnen. Det var länge sen vi träffade dem så det var hög tid. Där lektes det och när det började bli lunchtid åkte vi till GrönaGrodan och mumsade. Efter det blev det en tur till stadsparken. Ungarna var i sjunde himlen.
Jag hade det också bra men tyckte ju längre dagen led att jag blev oförklarligt trött. När jag sen körde hem tyckte jag att allting vinglade, kände mig påverkad liksom. Hemma tar jag tempen, 39,5! Inte så konstigt att världen snurrar då. Det var bara att stoppa i sig medicin och lägga sig. Natten blev riktigt svettig med båda barnen i sängen dessutom. Dem känner på sig att jag inte mår bra och det enda de kan erbjuda är ju sin närhet/kärlek.

Idag har jag fortfarande hög feber men Johan tycker det är helt ok att lämna mig själv med barnen. Sist han var sjuk bröt han ihop efter att fått passa barnen i 45min själv. Jävla karlsläkte. Vad fan vore världen utan oss kvinnor som fixar allt hur vi än mår?

Huset ser ut som ett katastrof område och jag har mutat barnen med film och godis hela dagen, men det går.
När medicinen verkar som bäst har jag bara 38,5 men i det här sammanhanget så känner jag mig nästan frisk då.

Har pysslat ihop näsduksfodral efter ett mönster på nätet. Världens lättaste små-pyssel :) När jag orkar så blir det fler i roliga tyger. Ska också försöka sticka ett fodral till kameran, den blir ganska kantstött i väskan nu.

Imorgon är en ny bättre dag hoppas jag på.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'