onsdag 6 oktober 2010

Vagn

Jaha, jag har gjort det igen. Jag åkte och köpte en vagn till i morse. Billig och smidig så den är ett bra köp. Men trots det är den ju bara ytterligare ett vagnsköp.
När vi kom hem tog jag och bakade en banakaka. Det är bra gott det. Så gott att jag alltid ger bort det mesta för annars äter jag upp allt. Idag hamnade den i händerna på A. Vi åkte dit och lekte och fika. Dessutom försökte vi möblera om i barnrummet, vi kom bara en bit men man ser att det kommer bli bra.
Hemma igen blev det tacos till middag. Efter det fick jag lite tid framför symaskinen. Det blev ett litet paket till My som vi äntligen ska få träffa imorgon.

Som de flesta av er vet så längtar jag efter ett barn till. Men min man vill inte ha fler. Så jag kan inte annat än acceptera och försöka gå vidare. Men det är en sorg för mig och vissa dagar är det extra tungt. Många runt om kring mig har precis fått barn eller är gravida och det påminner mig hela tiden. Samtidigt som jag njuter och gläds för deras skull. Ofta blir jag nöjd bara jag får låna ett litet knyte och snusa på en liten stund. Men tunga dagar blir det bara värre av att träffa någon liten. Då ser jag bara vad jag inte får, vad jag går miste om.


5 kommentarer:

  1. Du har två jättefina barn!
    Men förstår att de är jobbigt att längta. Jag längta så innan jag själv hade någon alls. Men Du är ju lika ung som mig så du hinner. Men prata med din man ordentligt vad du känner...

    SvaraRadera
  2. åh. ska du äntligen få träffa lilla my. vad kul.. :) jag förstår din längtan.. på öppnis så blir den ju alltid lite större.. jag vill ju också ha fler. men jag har ju sagt till mig själv att jag ska gå ner minst 20 kg innan jag blir gravid, för min egen skull.

    kram på dig..

    SvaraRadera
  3. Åh vännen=((
    Du får låna mitt knyte ofta!... när du vill det!
    Jag förstår dig! Jag vet inte riktigt vad jag ska säga... Jag hoppas att din man kommer ångra sig och vilja ha fler...
    Och som Josephine säger.. Du har två fantastiska barn. Men jag vill ju ha många med så jag förstår dej...
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Ni är fortfarande unga och ni hinner skaffa fler och kanske din man ändrar sig om några år när er minsta är lite äldre, ca 5 år. Min sista var inte riktigt planerat som du vet och det är väldigt tufft just nu. Att ha tre så tätt i åldrarna. Men förstår din längtan och man längtar ju alltid mer när folk i ens omgivning får små söta bebisar men som du vet växer de upp till små trotsiga "monster" sen. ;) Jag skulle också vilja ha en till men har insett nu att tre är mer än nog. Längtan var så stark efter en liten till men jag har försökt analysera vad den längtan bestod i och nu har jag bestämt att det räcker med barn här hemma. Min famn och min ork fixar det inte. Man får låna andras och snusa på dem :) Men jag förstår din längtan men som sagt du har två jätte fina ungar och vem vet om några år har du kanske en till och då är dina barn såpass stora att du verkligen kommer att få njuta av din lille/a.

    SvaraRadera
  5. Min mamma brukar säga! När man får den tredje tätt så spricker alltihoppa! SÅ jag följder detta råd och väntar några år till OM jag ska ha en Tredje...

    SvaraRadera

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'