fredag 29 oktober 2010

Feber igen

Ja nu är jag sjuk igen. Insåg efter ett snack med min mamma att jag alltid har haft det så här, feber och förkyld hela vinterhalvåret. Mitt immunförsvar måste ju vara kritiskt lågt. Jag har kronisk hörselgångsinflamation som ofta blir till öroninflamationer. Jag är helt beroende av nässpray och ja jag har försökt sluta med det på olika sätt. Men mest är det feber och förkylningar som avlöser varandra. Självklart blev det värre när jag fick barn som smittar mig. Det sägs ju att man bygger upp sitt immunförsvar av att ha infektioner. Hur många då? 26år borde väl snart duga?

Trots min täppta näsa sitter jag och njuter av ett nytt doftljus. Det är en blandning av kaprifol, jasmin och ylang-ylang. Precis så doftar mina barndoms sommrar :) Lovley!

Eftersom jag inte orkar göra nånting och inte kan lägga mig ner (då exploderar antagligen mitt huvud) så sitter jag i min älskade rosita-stol och stickar. Och stickar. Och stickar. Vad får ni se lite längre fram...

Ikväll ska jag titta på de två första Twilight filmerna och äta massor med choklad. Ja, jag tycker lite synd om mig själv...

2 kommentarer:

  1. jag tror inte på att man bygger upp imunförsvaret. eller jo en viss del av det men sen måste man ta vara på det med.
    genom att äta rätt, träna, mm.
    sen är det väll så att har man är sjuk så försvinner lite av imunförsvaret och det tar tid att bygga upp det. därför blir man sjuk, och sjuk och sjuk.

    jag vet inte vad jag gör men jag är väldigt sällan sjuk. och jag tror att det beror på att jag äter extra antioxidanter på hösten.
    mycket morötter samt även i tabbletform.

    hoppas iaf att du blir bättre..
    kram

    SvaraRadera
  2. Tyckte synd om dej först men sen när du säger att du ska kolla på twilight filmerna o äte choklad så tycker jag inte så synd om dig längre;)
    Betyder det att du inte kommer imorrn?

    SvaraRadera

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'