måndag 11 oktober 2010

Pyssel=Trött

Skrivandet här har inte varit så flitigt. Av den självklara anledningen, jag pysslar istället :)
Ikväll blev det ett par raggsockor till mig. Det är ju svinkallt på golven i vårt hus. Jag hittade ett härligt ullgarn som var förstärkt med nylon, perfekt till raggsockor, till en billig penning på ICA Maxi. Snyggt lilamelerat var det dessutom. Antagligen får Elvira ett par också, det blev en hel del garn över.

Jag har inte varit lika flitig med crosstrainer på ett par veckor. Det märks tyvärr på en gång. Så imorgon blir det att ta tag i min kropp igen. Lite morgon yoga vore nog skönt.

Johan skulle vara ledig idag. 6.30 imorse ringde de från jobbet och bad honom komma och jobba iaf. Helt ok men han hade lovat barnen en tur till M-berg och McD. Så när barnen vaknade bröt ett ändlöst gnällande ut. "Var är pappa?", "Varför jobbar han?", "Dumma pappa!" och så vidare. Jag försökte muntra upp och muta med allt som jag kom på. Men de var ändå på dåligt humör. Johans dåliga samvete slog till när han hörde deras gnäll i bakgrunden i telefonen. Han fixade då så han jobbade halv dag och alltså var hemma lagom till lunch. Perfekt, söder ut vi for och ordning var återställd. Barnen fick nuggets och jag gå i massa affärer.

Jag ska försöka mig på att färga min gröna långsjal. Är så trött på färgen, jag vill ha en brun eller lila. Har försökt sälja den så jag skulle kunna unna mig en ny sjal i rätt färg. Men det verkar inte vara någon som vill ha en vårgrön sjal nu till hösten. Därför har jag nu köpt textilfärg. Återkommer med resultat.

Jag har beställt en hög med tyger från Finland. Det var helt omöjligt att få tag på rätt sorts tyg här i Sverige. Så nu väntar jag ivrigt för att se om det blir så bra som jag tänkt mig.

1 kommentar:

  1. Åh vad bra att du tränar på att sticka sockor.. ;) då får du visa mig imorrn hur man gör;)

    SvaraRadera

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'