fredag 22 oktober 2010

Skor

Kl 9 imorse kramade Vincent mig och sa " Mamma, dakna!", sovmorgon hade vi tydligen tagit. E sov också men vakna när jag gick upp. Inser då att jag lovat henne att gå på mini-röris som börjar 9.30. Lite stressigt blev det.
Springer ut och håller på att stå på näsan, det är helt vitt ute! Ungarna går upp i högvarv, snö är ju tok roligt. På mini-röris är Elvira jätte duktig, hon kan alla rörelser fast det är nästan två år sedan hon gjorde de sist. Vincent däremot tjurar ihop och vägrar. Han sitter i mitt knä och tittar på.
Stanna kvar en stund efter och pratar och leker med trevliga mammor och barn.




Sedan hem och hämta bilen för att plocka upp Gammor och vidare upp på stan. Blir mumsig lunch inne på Träffpunkt. Sedan börjar sko -jakten. Barnen behöver två par stövlar var och jag behöver också nya skor. Tillslut har vi gjort halva stan och inte köpt nånting. Vi packar in oss i bilen och styr mot Kavat i kumla. Där fynda vi detta:

Så nu kan vi inte frysa om fötterna i vinter :)
Imorgon drar vi till stockholm.


1 kommentar:

  1. Tycker de svarta stövlarna med blommor på är jätte fina. Tyckte dock inte min kräsna dotter ;) Du har en Award att hämta på min blogg

    SvaraRadera

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'