onsdag 4 augusti 2010

Handlarmössa



Jag är tok förkyld! Eller jag var det igår, idag är det bättre redan. Men det är så tråkigt jag har verkligen njutit av att vara frisk och orka med livet under 2 sommarmånader. Nu är det väl tillbaka till mitt ordinarie förkylda, halvkrassliga jag :(


Men inget ont som inte har något gott med sig. När man inte kan lägga sig ner, för då svullnar näsan och örona igen, så får man ju sitta och sticka. Så nu är Elviras handlarmössa klar. Den heter handlarmössa enligt henne för Anna i barnen i bullerbyn har en baskermössa på sig när de går till affären.


Elvira blev riktigt glad i den :)

Den är gjord i ett baby merinoulls garn. Superduper mjukt och inte det minsta sticksigt. Men eftersom det var baby varianten så är det ju väldigt tunt. Både för och nackdelar med det iofs, men det tog ju så jäkla lång tid att sticka den.
Nu ska jag börja på en poncho till Elvira i samma färg och merinoull men inte baby så det blir lite grövre. Hon kommer se ut som ett geléhallon när jag är klar :)

Jag borde egentligen ta mig i kragen och starta upp något litet företag så att jag kan göra allt mitt pyssel och faktiskt få betalt för det. Just nu så saknas inte idéerna iaf, det känns som om huvudet ska explodera av alla funderingar. Det passar ju dessutom bra i tiden eftersom jag får vårdnadsbidrag för Vincent ett halvår till så jag har ju den tiden på mig att starta något och få det att gå runt tillräckligt för att kunna ta ut någon lön. Jag vet ju att man oftast måste vänta minst ett år men det är ju värt en satsning iaf.
Vad tycker ni, skulle ni betala för mina tillverkade saker?

Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'