söndag 29 augusti 2010

Mycket lyckat och lite misslyckat

Den här veckan har verkligen varit fullt upp. Jätte roligt och bara sådana saker jag verkligen velat göra. Men jag är ju förkyld och då orkar man inte en sån vecka, därför låg jag däckad med feber igår. Missade då områdesloppisen i rynninge.
Hela torsdagen spendera vi med K och magen. Vincent var jätte fascinerad av bebisen i magen som sparkade och tumla runt. Kolla hennes blogg på fina "klappamagenbilden" www.winterwonderland.blog.se
Vi var på Ikea och köpte lite mattor mm. Fyndade en massa tyger till bebisens vagga som vi började sy iordning senare på kvällen. Ska också sy en bärsele till dem.

Fredagen hann vi med en hel del på. Börja med att hämta ut Meandi paketet. sedan hämta A med lille O och åka till Färg och Form outleten. Därifrån följde det på något konstigt sätt med ett gäng lampor...
Sedan hem och kasta i sig lunchen. Gammo och Tommy kom lagom vi hunnit prova igenom de nya kläderna. Jag är så nöjd med allt jag beställde, speciellt de svarta plyschbrallorna till mig. Kanske måste köpa ett par till.
Vidare på utflykt till sköllersta och köpa korv. Sedan målet, Majsskogen. Ungarna tyckte det var så roligt att plocka majs. Men det blev nästan läskigt när vi gick in i solrosfältet.
En perfekt utflyktsdag.

Igår låg jag som sagt däckad, då passar ungarna på att bygga koja.
Snyggt va?

När jag ändå har varit halvkrasslig har det blivit en hel del stickandes. Färdigställt är två baby blöjbyxor. En baby hjälmmössa i mjukaste alpacaull. Dessutom använde jag det dyra babyull garnet till ett par halvlånga blöjbyxor till Vincent. Här kommer misslyckandet in. De blev ganska stora så jag tänkte filta ihop dem ganska rejält. Provade med de två andra blöjbyxorna och de blev precis som jag tänkt mig. Men det dyra ullgarnet reagerade annorlunda. Nu är de så små så de passar till en 6månaders typ. De ligger i ullkur nu iaf.

Det är tur att vi ska på nora marken idag. Där kan man säkert fynda ullgarner så att Vincent får nya blöjbyxor tillslut.

Jag har experimenterat med lite olika sömnads varianter på innerblöjor. Tror att jag kommit fram till en bra variant. Bilder kommer när jag experimenterat klart.

2 kommentarer:

  1. vart plockade du majs??

    SvaraRadera
  2. Majsen plockades utanför kumla, hjortsberga kan det kanske heta.

    SvaraRadera

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'