torsdag 19 augusti 2010

Örat

Dagen började med lakansbyte i båda barnens sängar. In med det nedkissade i tvättmaskinen och sen iväg till öppnis. Där åt vi frukost och hade det trevligt som vanligt. Vi var alla tre trötta men det flöt på tills Elvira bröt ihop och då ville Vincent också gå hem. Vi drog med oss kompis A och lilla T. Hemma blev det köttbullar från igår, lika goda i dag.
Elvira säger då att hon har ont i örat. Hon får alvedon och nässpray. Piggnar såklart till på det och leker en stund men somnar framför tvn. När hon vaknar skriker hon rakt ut av smärta. Jag som har problem med mina öron vet ju precis vad hon går igenom. Jag lider så med henne.
Efter att ha väntat i 20 min i telefonkö till sjukvårdsrådgivningen får jag äntligen prata med en sköterska. Men hon ville inte ge oss någon tid till läkare. Så nu väntar vi på att det värker hål och det blir morgon så vi kan försöka få en läkartid igen. Det är bara att underlätta på alla sätt jag kan och bereda sig på en natt from hell.
Jag känner min dotter och jag skulle aldrig söka hjälp om jag inte behövde den. Men det verkar vara min lott just nu, om jag ber om hjälp så får jag det inte, annars går det bra.

Fan också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'