fredag 6 augusti 2010

Sömnadslärare

Dagen startade med att Elvira och jag blev så osams att båda satt och grät och skrek omvartan. I mitten satt Vincent och försökte vara lika upprörd för att inte bli lämnad utanför.
När vi lugnat ner oss gick vi iväg till en lekpark, bara för att komma ut och göra nånting. Båda barnen hade packat med sina dockor. De är verkligen deras favoriter, "Dockan-Erik" och "Dockan-Jonn". Det är de enda leksakerna som de leker på riktigt med. Dockorna ska matas , bytas på, badas, sövas, kläs på, kläs av och gå till doktorn. Det är roligt att de har nånting som de alltid kan leka med och dessutom tillsammans.

Efter lunch kom A och hennes dotter. Vi hade planerat att pyssla lite dockkläder, A dotters docka har gått halvnaken en vecka. Men efter lite tårtfika så sydd vi snabbt två par dockbyxor. Vi hann också börja med en docklift. Dockliftar är en sån sak jag funderar på att sälja om jag får till min lilla shop.
När vi snott ihop en dockklänning också så fixade vi iordning lite grillat till middag. Karlarna grillade väl mest iofs.

Imorgon blir det kalas hos "Tjejera".

Adios!


1 kommentar:

  1. tänkte du dig en shop man kan gå in ich och känna och klämma eller tänkte du dig en webshop.. ? för en webshopp är ju lätt fixat. och gör du en webbshopp så länkar jag på min blogg det lovar jag :)

    SvaraRadera

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'