söndag 1 augusti 2010

Rörligheten åter

Jag brakstartade dagen med att jobba. Jag var så stel men det mjukades upp ganska snabbt trots allt. Men det var en utmaning att damma och moppa.

Vi har lekt med Elviras alla nya presenter hela dagen, hon är så lycklig. Tack alla för allt! Men min bror vet vad som väntar den dag han får barn...

Jag vet inte riktigt hur jag hade beräknat åtgången på tårtor och bullar. Nu får vi leva på det hela veckan. Eller så kanske några vänner vill komma och fika lite mer?

Jag var och kolla på en vagn för några dagar sen. Den verkade helrätt på bild men när jag kom dit så var den trasig och rejält sliten. Tråkigt att säljaren inte kunde vara ärlig och säga att den var trasig när jag fråga. Då hade jag ju sluppit att köra ända dit i onödan.
Imorgon ska jag åka och kolla på en annan liknande vagn. Det är en Emmaljunga Twin Scooter, alltså en syskonsulky. Det har inte gått att vara ute med mina barn och enkelvagn med ståbräda. Först slåss de om vem som ska stå på brädan, för det är ju roligast. Sen slåss de om vem ska sitta i vagnen, för då har de tröttnat och ingen orkar stå längre.
Så nu tänker jag att en dubbelvagn vore bra bekvämt. Antingen kan de gå eller så kan de faktiskt sitta bägge två. Vi får se vad som händer. Hur som helst måste jag ju köpa en vagn till, kan ju inte sluta på 29 :)

Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'