måndag 9 augusti 2010

Regn=Pyssel

Eftersom regnet har vräkt ner mer eller mindre hela dagen har vi haft mys- och pyssel-dag. Dagens projekt blev att sy ett inlägg till varukorgen på den nya vagnen. Jag gillar egentligen inte tråd varianten, sakerna ramlar ur och blir smutsiga och blöta. Speciellt nu när det börjar bli höst.
Jag slaktade därför en bit av vaxduken barnen har som målar-underlägg. Det var riktigt kul att använda ett så enkelt material. Bara att måla på med en penna, enkelt att klippa och superlätt att sy i. När jag ändå var igång blev det en liten väska till regnskyddet också. Så här blev det:



Nu på eftermiddagen tog jag tag i ett jobb som krävde lite mer finkänsla. Jag ändrade linningen på en brudklänning. Jag hoppas att den passar riktigt bra nu på den blivande bruden.
Imorgon ser vi verkligen fram emot att gå till Öppnis. Det har varit ett långt sommaruppehåll.

1 kommentar:

  1. jag kommer gärna och pysslar och syr mera i veckan om vi får..
    imorgon är det ju öppnis så då går det ju inte.. vi kommer bog inte.. jag har besök på förmidagen och sen är det ju sista dagen för tove att få vattkoppor så vi stannar hemma då. för tänk om hon får vattkoppor så smittar hon massvis med barn sen är det bara du och jag och anso på fc nästa vecka.. hehe..

    SvaraRadera

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'