måndag 2 augusti 2010

Vagnar

Det är nästan så att det här inlägget skulle ha en varningstext. Typ "Läs inte detta om du inte känner mig väl och vet att jag inte är helt korkad, bara lite exentrisk".

Jag köpte en vagn idag. Inatt låg jag och försökte komma ihåg alla vagnar som jag blivit förälskad i och köpt. Det är några stycken... Vågar ni läsa listan? Här kommer den iaf:

1. Quinny Freestyle -01
2. Carena Freeride -04
3. Teutonia Delta -04
4. Brio Duo -05
5. Quinny Zapp -05
6. Bugaboo Frog -04
7. Jysk Shopper -06
8. Emmaljunga Cerox -05
9. Urban Jungle -05
10. Emmaljunga City Cross -07
11. Emmaljunga Edge -04
12. Urban Jungle -06
13. Graco Sport -06
14. Teutonia Rocky -04
15. Emmaljunga City Jet -07
16. Babytravel tvillingvagn -06
17. Phil & Ted Sport -08
18. Brio Kombi -06
19. Teutonia Team S4 -06
20. Brio Happy -07
21. Carena paraplysulky -07
22. Emmaljunga City Cross -08
23. Emmaljunga liggvagn -84
24. Bugaboo Bee -08
25. Brio Race -08
26. Teutonia Lambda -08
27. Phil & Ted Vibe -09
28. Teutonia Timmy -08
29. Emmaljunga Duo -03
30. Babytravel Bombay -10
31. Brio Kombi -08
32. Emmaljunga Twin Scooter -07

Överlevde ni? Jag har verkligen älskat varenda en av vagnarna och valt dem med största omsorg. Så om ni har nån fråga om en vagn någongång så vet ni vem ni ska tala med.
Det värsta är att jag inte är nöjd än. Jag vill ha en Bugaboo Cameleon, en Urban Jungle syskonvagn och en Teutonia Rocky -04a. Om jag får min vilja igenom och vi blir en till i familjen så är det ju en hel del fler vagnar som blir intressanta.
Men där verkar det helt kört just nu. J vill inte sätta fler barn till världen, han kan tänka sig att adoptera i så fall. Men jag är så självisk att jag vill vara gravid igen och uppleva det mest magiska ögonblicket när man föder fram sitt barn igen. Dessutom hela amningsgrejen. Jag skulle absolut älska ett adopterat barn lika villkorslöst, men det är trots allt ett andra hands val för mig.

Som sagt det borde vara varningstext på det här inlägget...

Adios!

5 kommentarer:

  1. OJ!!! Ja du det var några stycken!

    SvaraRadera
  2. Helt otroligt. :) och helt galet. Lustigt är att av alla vagnar du lyckats skaffa så har jag prickat in en som du inte ägt. Näatan en prestation i sig. ;)

    SvaraRadera
  3. har du sett babyjogger cityselect.. den kan man ha både som syskon och enkelvagn..

    men du bea.. köpte du verkligen en vagn 84?

    SvaraRadera
  4. Jadå den har jag kollat på. Jag tycker den verkar bra på många sätt men sitsarna verkar passa små barn bäst. Elvira får inte plats och det var gränsfall för Vincent med.
    Det är inte årtalen när jag köpte vagnarna utan vagnarnas årsmodell :) så vagnen är en -84a.

    SvaraRadera
  5. men man kan förlänga sätet på cityselecten. jag såg det nu på en video om den.. fanns massa smarta funktioner på den., . hihi..

    jaha.. tänkte väll att det var lite konstigt hihi

    SvaraRadera

Glöm inte att lägga till mig på Bloglovin'